A Peugeot szó hallatán midenkinek Franciaország, az Eiffel torony és a csigaevés jut eszébe. Andris barátunk átélve mindezt (csigaevés, Eiffel torony, stb.) elhatározta magát, ha hazatér vesz magának egy igazi Franciát. Megvolt a pénz, hisz régóta dédelgetett álom volt egy új autó. András a Coupé előtt egy 206-os Peugeot-ot birtokolt, ettől az autótól fájó szívvel, de elbúcsúzott, és körmét rágva várta a napot, hogy a szalonban végre átvehesse.
Ezt megelőzően meg kellett ugyebár rendelni az autót. Andris a szegedi márkaképviseletet választotta, már ő sem tudja, hogy miért. Eltántoríthatatlan volt a 407 mellől, másik kocsira rá sem nézett. Külsőre az ezüst szín biztos volt, ez ugyanis a kedvence autók fényezése terén. Sokféle felniből választhatott, végül a Peugeot ötküllős alufelnijére esett a választás, ami -bátran kijelenthetjük- nagyon jól áll az autónak! Andris külön kérése volt, hogy minden legyen színre fújva: visszapillantók, díszlécek, stb. Az autó szíve egy V6-os gyári motor, ami kb. 204 Le-t produkál, ha nem többet. Gázolajat eszik, gazdája szerint nem is keveset, de hát növésben van, fontos, hogy jól lakjon! Az autó elejéhez lépve egy óriási légbeömlőt vehetünk észre, nem könnyű elmenni mellette úgy, hogy ne hívja fel magára a figyelmet. A Coupé-nak szüksége is van a sok levegőre hűtésképppen, hiszen az akár 230 km/h tempónál nem esne jól, ha befüstölne a motor. András krómozott ráccsal dobta fel a beömlő hangulatát. Ha már a légbeömlőknél tartunk, a lökös oldalán is találhatunk belőle hármat- hármat, ezek legjobban a cápák kopoltyújára hasonlítanak. Az autó hátulját feldobja a krómozott dupla kipufogóvég és a fekete műanyag toldat, és a szinte észre sem vehető légterelő a csomagtartón, ami átível a lámpák felett. Nagyon tetszik az is, hogy hátul óriási a szélvédő, ami sok fényt enged be, más coupéknál erre nem figyelnek oda (de hátha majd most!).
Az autó belsejét a luxus és a kényelem jellemzi. Minden ülést, műszerfalat barna bőrrel vontak be, állítható magasságú és döntésszögűek. Illetve a vezető és az anyósülésen utazó védelmét szolgálják az ülések oldalába beépített légzsákok. Valamint megtalálhatóak a függönylégzsákok, a körmánylégzsák, szófal be van lufizva az autó. A sofőr tájékozódását egy az A oszlopba beépített Peugeot navi segíti, ami egyben a tolatóradarokat is vezérli. Itt megtalálható még az automata klíma, CD-s mp3-as rádió. Az autónak hat sebességes váltója van, amit kiegészít a tempomat is. A hátső üléseken helyet foglalóknak sincs rossz soruk, egész kényelmesen elfért a lábunk, nem úgy, mint például a Calibrában, vagy más coupékban esetleg. A csomagtartó mérete meglepően nagy. Azt gondoltuk talán egy övtáska fér el benne, de Andris emlékeztetett bennünket, hogy ez nem cabrio. Nála ugyanis szempont volt az is, hogy elférjen benne a család, a bőröndök, ha elutaznak.
0-100 Km/h
8,5 a gyár szerint.
Max. sebesség
Eddig 222 km/h-t mentem vele, de lassítanom kellet, az óta pedig nem volt alkalmam kipróbálni.
LE
204
Nyomaték
440
Motor
Motor
V6 henger dízel
Hajtás
Első
Kipufogó
Krómozott, dupla csöves, gyári
Egyéb
Turbóóóó, hat sebességes váltó, tempomat
Futómű
Gumik
Michelin, mérete(elöl-hátul): 235/45R18
Felnik
Ötküllős, Peugeot alufelni, gyári
Rugók
Gyári
Gátlók
Gyári
Egyéb
Hamarosan állítható magasságú ültetőrugó-szett kerül beszerelésre!
Külső Optika
Karosszéria
Ezüst-metál, karcmentes, az is marad :)
Légterelők
Spoiler a csomagtartón.
Kiegészítők
Nem kell kiegészíteni!
Dekor
Nincs
Egyéb
Színre fújt díszlécek, visszapillantók, krómozott rács a beömlőben, műanyag kiegészítő a hátsó lökös alján.
Belső Optika
Ülések
Vörös bőr, lufis, állítható, kényelmes
Kormány
Bőr, Peugeot, lufis, jó fogású
Kiegészítők
Navigációs rendszer (beépített), tolatóradar, klíma, Cd-s, mp3-as rádió!
Tátva maradt bizony a szánk,mikor meghallottuk,hogy kis hazánkban él egy ilyen Ford Limo,amiről eddig még sosem hallottunk,de itt az alkalom,hogy bemutassuk a Nagyérdeműnek!
Péter és édesapja,György két éve határozták el,hogy építenek egy limot,de nem egy szokványos Lincoln lesz az alapja,hanem egy ritkaságszámba menő Ford Excursion.Éjszakákon át tervezgették az autó külsőjét-belsőjét,majd ezek a tervek a kukában landoltak,hiába a sok ébrenlétnek és az ennél is több elfogyasztott kávénak.
"Volt egy éjszaka,amikor nem tudtam valamiért elaludni,és gondolkodni kezdtem az autón.Hírtelen eszembe jutottak az óriási méretű felnikkel rendelkező autók,amikről csak álmodik az ember,és úgy gondoltam,mért ne lehetne a mi autónk is DUB stílusú.Rögtön szaladtam a papírért és a tollért,gondosan megterveztem egy éjszaka mindent,külsőt,belsőt.Reggel büszkén mutattam édesapámnak a terveket,neki is egyből megtetszett a stílus,a kivitelezés és a használhatóság,mivel találkozókra szerettünk volna járni vele és különböző eseményekre, például esküvőkre akartuk bérbe adni.Apróbb módosításokkal,de meglettek a végleges tervek."-magyarázta Péter.
Ezután elkezdték bújni az újságokat,hírdetéseket,internetes oldalakat,majd megtalálták ezt a járgányt,igen itthon,Magyarországon!!!Rögtön hívták a tulajt,és másnapra meg is beszéltek egy találkát.Az autót tüzetesen átvizsgálták,majd rámondták az "Amen"-t,majd gurultak is haza.
Másnap megkezdődött a "boncolás".Minden felesleges dolgot eltűntettek az autóról/autóból.Az első lépés a motorcsere volt.A gyári ugyanis gyengének bizonyult -a fiúk számára- ,ezért egy erősebb széria-modellre cserélték,amelyet még megbuheráltak egy kicsit,hogy biztos legyen a hatás.Miután végeztek a motorral,az első lökhártó következett.A gyári lökös a kukában végezte,mellé kerültek még a fényszórók,a hűtőrács,a régi oldallámpák,visszapillantó-tükrök és a fellépők is.A gyári lökös helyére egy krómozott került,tolatóradarokkal felszerelkezve,és egy szintén krómozott hűtőrácsot tettek fel.Valamint felkerült még egy kristálylámpa szett és új visszpilleket is kapott a kocsi.Feketére fújt fellépőket erősítettek a kocsi oldalára,lesötítették az összes ablakot a tökéletes szórakozás érdekében,és minden ablakhoz ajtónyitásra kigyulladó kristálylámpákat tettek.Majd a hátsó lököst is lecibálták,és szintén krómozott hátsót tettek fel,melybe besüllyesztették a rendszámtábla helyét.
Miután a külső tökéletes lett,a kocsi átkerült a festőműhelybe,ahol gyöngyház-fehér színezést kapott,Playerz és Maisto airbrush mintákkal.
Ezután jött a felfüggesztés.Peti elsőnek egy AirRide rendszert akart applikálni a kocsiba,de nem talált az autóhoz megfelelő szettet (nem is csodálom).Így egy KW állítható futóműre esett a választás,amit a felni méreteihez igazítva állítottak be."A felniválasztás volt a legnehezebb"-monjda György. "Peti minden áron hivalkodóan nagy felniket szeretett volna az autóra tenni,én viszont az eleganciára és a használhatóságra törekedtem,ezért én egy kisebb méretű felniszettre gondoltam.Végül mindketten engedtünk,így egy se nem túl nagy,se túl kicsi felnit választottunk."-mondta nevetve György. Ezért esett a választás a Big Homie egyik felniszettjére,amit egyenesen Amerikából rendeltek meg.
Amíg úton volt a felni,nekiláttak a belső tér kialakításának.
Nem akartak túl extravagáns belsőt létrehozni,de azért a gyári "optika" sem jött be nekik.Először is a söfőr fülkéjének estek neki,amit egy fekete,lenyitható válaszfal különít el az utastértől.Az üléseket fehér és világosszürke bőrrel borították be.Ugyanez a színkombináció megtalálható a műszerfalon is.A sofőr tájékozódását különböző navigációs eszközök segítik például GPS,tolatóradar és tolatókamera.És ha már végképp nem érti mi folyik az utastérben egy kicsi monitoron követheti az eseményeket,ami a kormánnyal szemben található meg.Az utastérben is ugyan az a két szín uralkodik,mint a sofőrnél.Az utasok szórakozását biztosítja egy bárbult,ami végigfut a kocsi jobb oldalán,két 30*30 cm-es tv a söfőr háta mögötti falba építve,két 30*50 cm-es tv a bárpultba építve, és egy 20*20 cm-es tv a "csomagtartóban" ülőknek.Az autó jelenleg 11-12 fős,a sofőr székével együtt.
A fiúk jövőbeni terve az,hogy a "csomagtartót" -ők így hívják- jacuzzivá alakítják,hogy még a mostaninál is nagyobb nézőseregük legyen a kiállításokon.
Ezúton szeretnék megköszönni mindazoknak,akik segítettek abban,hogy ez az autó elérje jelenlegi kinézetét, és kategóriájának első helyét.
Köszönetet mondanak:
Wolf-nak a festésért, Cipónak a felnikért, Gyuszinak a bőranyagért, Bandinak az audióért, Csöpinek az italokért, Hemi-nek a motorért és a kristálylámpákért!Nélkülük nem sikerült volna!!!
0-100 Km/h
Nincs adat
LE
400-500 lóerő
Egyéb
Motor
Motor
Ford Excursion 2,8-as,megbuherálva
Légszűrő
Vortech
Kipufogó
Egyedi rendszer
Futómű
Gumik
BF Goodrich
Felnik
Big Homie
Rugók
KW Variante
Gátlók
KW Variante, állítható magasság/keménység
Külső Optika
Karosszéria
Gyöngyház-fehér metál alap,Playerz Maisto ezüst airbrush minták