Renault Megane RS
Dani 2010.07.22. 14:41
Ezt mindenkinek ki kell próbálni!
Egy kedves ismerősöm hívta fel a figyelmemet egy ingyenes tesztautózásra (sofőrrel) Szegeden. Egyből rábólintottam az ajánlatra, pedig azt sem tudtam, hogy egy héttel később milyen autóba is kell beülnöm. A haver is csak annyit tudott mondani, hogy a legújabb Renault-ról van szó. Elsőre a Fluence jutott eszembe és ki is békültem a gondolattal, mert megtetszett az autó és legalább a söfőrt is nyugodtan hívhattam volna Jean-nak.
Esős vasárnap reggelre ébredtem, így hát abban sem voltam biztos, hogy Világ-e a Világ, hiszen vasárnap mindig süt a Nap. Szomorkásan ültem be márkatársam autójába és erősen gondolkoztam, hogy vajon esőben elő merik-e venni ezt az új limuzint. Ám amikor a szegedi Molnár Autóház elé értünk akkor fogadott a leírhatatlan látvány és követte azt a sokkhatás. Csak két autó állt a parkolóban: egy mélykék Clio RS és egy citromsárga Megane RS. Majd' leesett az állam, hisz nagy autórajongó hírében állok, ezekről a szörnyekről mégsem hallottam.
Később tájékoztattak, hogy ezek a Renault legújabb sportautói és egy országos turnén vesznek részt, ahol minden magyar nagyváros Renault kereskedésébe elviszik őket és sok hozzám hasonló szerencsés mehet velük egy kört - persze csak akkor, ha Jean vezet sport üzemmódban.
Nem volt választásom: a sárga háromajtóst hozták a tető alá és nyitották az ajtót (csak megsúgom, ha választhattam volna, akkor is a Megane RS mellett döntöttem volna). Sajnos nem én süppedhettem az anyósülésbe - az ismimnek ugyanis már családja is van, két gyermekkel. Egész könnyen bepréseltem magam a jobbelső mögé, miután előrehajtották nekem a vezetőoldali ülést, amit nem mellesleg elektronika segít. A beltér egy szóval gyönyörű! Imádtam a sárga-fekete kombós bőrüléseket, amiket a hangulat kedvéért sárga cérnával varrtak össze. A belsőben tulajdonképpen a luxus játsza a főszerepet, hiszen mindent bőr borít. A középkonzolban egy méretes GPS segíti a tájékozódást.
Az összes biztonsági öv bekapcsolva, INDULHATUNK!!! Felbőgött a motor, aminek ott hátul is olyan szép hangja volt... Kifogtuk szinte az összes piros lámpát, mert, ha az egyiknél zöldet kaptunk, akkor ott teszteltük a gyorsulást. Hipp-hopp fent volt 100-on a mutató, mi meg csak kiabáltuk, hogy még-még, de Jean figyelmeztetett, hogy a belváros kellős közepén vagyunk. Egy nagyon jó minőségű út felé vettük az irányt, ahol megközelítőleg 160 km/h - s sebességgel haladtunk. A tesztelés sajnos nem tartott tovább 15 percnél, de maradandó élmény maradt azt hiszem mindannyiunk számára.
Visszatérve a szalonba a kiállítóteremben megcsodálhattunk egy fehér színű RS-t is. A csomagtartója meglepően nagy. Viszont ami zavar, hogy a hátsó lökösbe épített "kipufogó" az nem is igazi - legalábbis a mi egyedünk nem ott pufogott ki.
Összességében nagyon meg voltam/vagyok elégedve ezzel az autóval, sőt a kedvenceim közé soroltam, de lehet, hogy a borsos ára miatt nem venném meg.
Befejezésképp:
Szeretném megköszönni a lehetőséget a Molnár Autóháznak, az ismerősömnek, és persze óriási köszönet illeti Jean-t!
A Megane RS egy tesztvezetőjének véleménye:
www.renault60.hu/informaciok/erdekessegek/szerpentinek-kiralya-renault-megane-rs-teszt-2010
|