Stílusirányzatok-CULT
esp 2009.08.10. 17:01
Stílusirányzatok sorozatunkban elsőként a CULT stílusról olvashattok! Képekkel!!! Jó szórakozást!
Forrás:www.cult-hungarian.hu
A Cult-Society egy tuningirányzat ami Ausztriából indult és már Magyarországon is vannak követői. Ebben a stílusban épült német autók – rendszerint – Porsche, Audi, Volkswagen, Mercedes, AMG felniken gurulnak. Nagyon peres gumikkal, durva ültetéssel szigorúan gyári karosszériával készülnek. A rövid bevezető után nézzük meg kicsit alaposabban a témát.
Kik is találták ki ezt a vonalat?
Egy osztrák testvérpár nevéhez fűződik ez az egyszerű és a legszebb irányzat. Reinhold az iskola elvégzése után mint tervezőmérnök, Mario marketingesként dolgoztak ugyanannál a cégnél. Mindketten nagyon sikeresek voltak, de valami mégis hiányzott az életükből. Szívesebben csinálták volna azt ami a szívükhöz igazán közel áll, ezért felhagytak az eddigi munkásságukkal és úgy döntöttek, hogy ezután a hobbijukból fognak megélni. Ekkor már nyilvánvaló volt, hogy valami egészen új és nagy dolog fog elindulni, hisz minden autójukat saját elképzelésük alapján alakítgatták, szigorúan gyári karosszériával. Ennek a tuningfajtának hamar híre ment Ausztriában, és olyannyira népszerű lett, hogy 1999-ben meg is alapították az elso Cult-Society klubot.
A stílus az eredeti formák megőrzésére alapul, tehát spoilerek, kipufogók, óriási vasalódeszka jellegű légterelő szárnyak kizárva. Szigorúan gyári elemek használhatók, illetve olyan kiegészítők amiket Cult stílusban gyártottak, valamint olyan elemek amik Németországban honos autókról származnak. (pl.: Porsche, Audi, Volkswagen, Mercedes) Van olyan ismerősöm, aki úgy néz rám mint a véres ingre mikor a stílusról beszélek, hogy akkor ebben mi a tuning hiszen spoiler és kipufogó csere nélkül nem is tuning a tuning. Sajnos ezt a nézetet nem osztom vele, hiszen ezek az autók valójában nagy alakításokon mentek keresztül. Ezt sem zárja ki a Cult a mint ahogy azt sem, hogy lámpákat, frontokat, tükröket, belsőt illetve minden egyebet kicseréljünk lényeg az, hogy a konszernen belül maradjunk valamint az, hogy az üléshuzatoknak gyári állapotúnak kell maradni. (Volkswagen, Audi, Seat, Porsche, Skoda) Gyakran előfordul az is, hogy jel nélküli hűtőrácsot, és morcosítást esetleg szemöldököt látunk, ezek az apróságok is beleférnek a stílus kritériumaiba. Tehát összefoglalva a stílusunkat a visszafogottság jellemzi mégis gyönyörű autókat sikerül összehozni a külföldi kollégáknak, nem csoda hiszen a Cult-Society cég egyszerű és visszafogott kiegészítőket gyárt a stílus kedvelőinek. Ezek a termékek hamarosan webshopunkban is beszerezhetőek lesznek.
A kis kitérő után folytassuk azzal ami feldobja az egész vonalat:
A Cult előírja, a legperesebb gumik használatát. Ami azt jelenti, hogy a Magyarországon nem igazán elterjedt gumiméretekről beszélünk. Elsősorban az útjaink minősége, másrészt a borsos áruk miatt. Igazán szép eredményt /45/40/35-ös gumimagasságokkal érhetünk el. A másik nagyobb volumenű dolog pedig az ültetés. A Cult előírja hogy autónkat a lehető legmélyebb pontra tegyük, akár fixes, akár állítható futóművel ezáltal nem ritka ha 10-12cm!! sőt még ennél nagyobb is az ültetés. Ilyen méreteknél már elengedhetetlen a sárvédők peremezése, hogy a kerekek elférjenek a nekik szánt járatokban. Tagjaink között is akadnak szépszámmal olyanok, akiknek autójuk csaknem 4cm-re! van a földtől, a magyar útviszonyok mellett is. Őket nyugodt szívvel nevezhetjük vérbeli Cultosnak! Ha megnézünk egy Cult-Society-s autót, akkor általában mindegyiken először a hatalmas méretű, polírozott felnik tűnnek fel. Az irányzat itt is szabályokat ad meg, amik a következők: kizárólag német márkájú, polírozott és az autó méreteihez képest a lehető legnagyobb. A legkedveltebb márkák: Mercedes, Audi, Porsche, BBS. Ezek alapból csodálatosan néznek ki, de főleg úgy hogy tükörfényesre vannak polírozva valami eszméletlen szép hatást keltenek. De nem csak itt találkozhatunk csillogással hanem általában az ablaktörlők, visszapillantók, kilincsek, valamint néhány példánynál megtalálhatjuk a polírozott motorteret, valamint a polírozott féknyergeket.
|