Tátva maradt bizony a szánk,mikor meghallottuk,hogy kis hazánkban él egy ilyen Ford Limo,amiről eddig még sosem hallottunk,de itt az alkalom,hogy bemutassuk a Nagyérdeműnek!
Péter és édesapja,György két éve határozták el,hogy építenek egy limot,de nem egy szokványos Lincoln lesz az alapja,hanem egy ritkaságszámba menő Ford Excursion.Éjszakákon át tervezgették az autó külsőjét-belsőjét,majd ezek a tervek a kukában landoltak,hiába a sok ébrenlétnek és az ennél is több elfogyasztott kávénak.
"Volt egy éjszaka,amikor nem tudtam valamiért elaludni,és gondolkodni kezdtem az autón.Hírtelen eszembe jutottak az óriási méretű felnikkel rendelkező autók,amikről csak álmodik az ember,és úgy gondoltam,mért ne lehetne a mi autónk is DUB stílusú.Rögtön szaladtam a papírért és a tollért,gondosan megterveztem egy éjszaka mindent,külsőt,belsőt.Reggel büszkén mutattam édesapámnak a terveket,neki is egyből megtetszett a stílus,a kivitelezés és a használhatóság,mivel találkozókra szerettünk volna járni vele és különböző eseményekre, például esküvőkre akartuk bérbe adni.Apróbb módosításokkal,de meglettek a végleges tervek."-magyarázta Péter.
Ezután elkezdték bújni az újságokat,hírdetéseket,internetes oldalakat,majd megtalálták ezt a járgányt,igen itthon,Magyarországon!!!Rögtön hívták a tulajt,és másnapra meg is beszéltek egy találkát.Az autót tüzetesen átvizsgálták,majd rámondták az "Amen"-t,majd gurultak is haza.
Másnap megkezdődött a "boncolás".Minden felesleges dolgot eltűntettek az autóról/autóból.Az első lépés a motorcsere volt.A gyári ugyanis gyengének bizonyult -a fiúk számára- ,ezért egy erősebb széria-modellre cserélték,amelyet még megbuheráltak egy kicsit,hogy biztos legyen a hatás.Miután végeztek a motorral,az első lökhártó következett.A gyári lökös a kukában végezte,mellé kerültek még a fényszórók,a hűtőrács,a régi oldallámpák,visszapillantó-tükrök és a fellépők is.A gyári lökös helyére egy krómozott került,tolatóradarokkal felszerelkezve,és egy szintén krómozott hűtőrácsot tettek fel.Valamint felkerült még egy kristálylámpa szett és új visszpilleket is kapott a kocsi.Feketére fújt fellépőket erősítettek a kocsi oldalára,lesötítették az összes ablakot a tökéletes szórakozás érdekében,és minden ablakhoz ajtónyitásra kigyulladó kristálylámpákat tettek.Majd a hátsó lököst is lecibálták,és szintén krómozott hátsót tettek fel,melybe besüllyesztették a rendszámtábla helyét.
Miután a külső tökéletes lett,a kocsi átkerült a festőműhelybe,ahol gyöngyház-fehér színezést kapott,Playerz és Maisto airbrush mintákkal.
Ezután jött a felfüggesztés.Peti elsőnek egy AirRide rendszert akart applikálni a kocsiba,de nem talált az autóhoz megfelelő szettet (nem is csodálom).Így egy KW állítható futóműre esett a választás,amit a felni méreteihez igazítva állítottak be."A felniválasztás volt a legnehezebb"-monjda György. "Peti minden áron hivalkodóan nagy felniket szeretett volna az autóra tenni,én viszont az eleganciára és a használhatóságra törekedtem,ezért én egy kisebb méretű felniszettre gondoltam.Végül mindketten engedtünk,így egy se nem túl nagy,se túl kicsi felnit választottunk."-mondta nevetve György. Ezért esett a választás a Big Homie egyik felniszettjére,amit egyenesen Amerikából rendeltek meg.
Amíg úton volt a felni,nekiláttak a belső tér kialakításának.
Nem akartak túl extravagáns belsőt létrehozni,de azért a gyári "optika" sem jött be nekik.Először is a söfőr fülkéjének estek neki,amit egy fekete,lenyitható válaszfal különít el az utastértől.Az üléseket fehér és világosszürke bőrrel borították be.Ugyanez a színkombináció megtalálható a műszerfalon is.A sofőr tájékozódását különböző navigációs eszközök segítik például GPS,tolatóradar és tolatókamera.És ha már végképp nem érti mi folyik az utastérben egy kicsi monitoron követheti az eseményeket,ami a kormánnyal szemben található meg.Az utastérben is ugyan az a két szín uralkodik,mint a sofőrnél.Az utasok szórakozását biztosítja egy bárbult,ami végigfut a kocsi jobb oldalán,két 30*30 cm-es tv a söfőr háta mögötti falba építve,két 30*50 cm-es tv a bárpultba építve, és egy 20*20 cm-es tv a "csomagtartóban" ülőknek.Az autó jelenleg 11-12 fős,a sofőr székével együtt.
A fiúk jövőbeni terve az,hogy a "csomagtartót" -ők így hívják- jacuzzivá alakítják,hogy még a mostaninál is nagyobb nézőseregük legyen a kiállításokon.
Ezúton szeretnék megköszönni mindazoknak,akik segítettek abban,hogy ez az autó elérje jelenlegi kinézetét, és kategóriájának első helyét.
Köszönetet mondanak:
Wolf-nak a festésért, Cipónak a felnikért, Gyuszinak a bőranyagért, Bandinak az audióért, Csöpinek az italokért, Hemi-nek a motorért és a kristálylámpákért!Nélkülük nem sikerült volna!!!
0-100 Km/h
Nincs adat
LE
400-500 lóerő
Egyéb
Motor
Motor
Ford Excursion 2,8-as,megbuherálva
Légszűrő
Vortech
Kipufogó
Egyedi rendszer
Futómű
Gumik
BF Goodrich
Felnik
Big Homie
Rugók
KW Variante
Gátlók
KW Variante, állítható magasság/keménység
Külső Optika
Karosszéria
Gyöngyház-fehér metál alap,Playerz Maisto ezüst airbrush minták