A Peugeot szó hallatán midenkinek Franciaország, az Eiffel torony és a csigaevés jut eszébe. Andris barátunk átélve mindezt (csigaevés, Eiffel torony, stb.) elhatározta magát, ha hazatér vesz magának egy igazi Franciát. Megvolt a pénz, hisz régóta dédelgetett álom volt egy új autó. András a Coupé előtt egy 206-os Peugeot-ot birtokolt, ettől az autótól fájó szívvel, de elbúcsúzott, és körmét rágva várta a napot, hogy a szalonban végre átvehesse.
Ezt megelőzően meg kellett ugyebár rendelni az autót. Andris a szegedi márkaképviseletet választotta, már ő sem tudja, hogy miért. Eltántoríthatatlan volt a 407 mellől, másik kocsira rá sem nézett. Külsőre az ezüst szín biztos volt, ez ugyanis a kedvence autók fényezése terén. Sokféle felniből választhatott, végül a Peugeot ötküllős alufelnijére esett a választás, ami -bátran kijelenthetjük- nagyon jól áll az autónak! Andris külön kérése volt, hogy minden legyen színre fújva: visszapillantók, díszlécek, stb. Az autó szíve egy V6-os gyári motor, ami kb. 204 Le-t produkál, ha nem többet. Gázolajat eszik, gazdája szerint nem is keveset, de hát növésben van, fontos, hogy jól lakjon! Az autó elejéhez lépve egy óriási légbeömlőt vehetünk észre, nem könnyű elmenni mellette úgy, hogy ne hívja fel magára a figyelmet. A Coupé-nak szüksége is van a sok levegőre hűtésképppen, hiszen az akár 230 km/h tempónál nem esne jól, ha befüstölne a motor. András krómozott ráccsal dobta fel a beömlő hangulatát. Ha már a légbeömlőknél tartunk, a lökös oldalán is találhatunk belőle hármat- hármat, ezek legjobban a cápák kopoltyújára hasonlítanak. Az autó hátulját feldobja a krómozott dupla kipufogóvég és a fekete műanyag toldat, és a szinte észre sem vehető légterelő a csomagtartón, ami átível a lámpák felett. Nagyon tetszik az is, hogy hátul óriási a szélvédő, ami sok fényt enged be, más coupéknál erre nem figyelnek oda (de hátha majd most!).
Az autó belsejét a luxus és a kényelem jellemzi. Minden ülést, műszerfalat barna bőrrel vontak be, állítható magasságú és döntésszögűek. Illetve a vezető és az anyósülésen utazó védelmét szolgálják az ülések oldalába beépített légzsákok. Valamint megtalálhatóak a függönylégzsákok, a körmánylégzsák, szófal be van lufizva az autó. A sofőr tájékozódását egy az A oszlopba beépített Peugeot navi segíti, ami egyben a tolatóradarokat is vezérli. Itt megtalálható még az automata klíma, CD-s mp3-as rádió. Az autónak hat sebességes váltója van, amit kiegészít a tempomat is. A hátső üléseken helyet foglalóknak sincs rossz soruk, egész kényelmesen elfért a lábunk, nem úgy, mint például a Calibrában, vagy más coupékban esetleg. A csomagtartó mérete meglepően nagy. Azt gondoltuk talán egy övtáska fér el benne, de Andris emlékeztetett bennünket, hogy ez nem cabrio. Nála ugyanis szempont volt az is, hogy elférjen benne a család, a bőröndök, ha elutaznak.
0-100 Km/h
|
8,5 a gyár szerint. |
Max. sebesség
|
Eddig 222 km/h-t mentem vele, de lassítanom kellet, az óta pedig nem volt alkalmam kipróbálni.
|
LE
|
204
|
Nyomaték
|
440
|
Motor
|
V6 henger dízel
|
Hajtás
|
Első
|
Kipufogó
|
Krómozott, dupla csöves, gyári
|
Egyéb
|
Turbóóóó, hat sebességes váltó, tempomat
|
Gumik
|
Michelin, mérete(elöl-hátul): 235/45R18 |
Felnik
|
Ötküllős, Peugeot alufelni, gyári
|
Rugók
|
Gyári
|
Gátlók
|
Gyári
|
Egyéb
|
Hamarosan állítható magasságú ültetőrugó-szett kerül beszerelésre!
|
Karosszéria
|
Ezüst-metál, karcmentes, az is marad :) |
Légterelők
|
Spoiler a csomagtartón.
|
Kiegészítők
|
Nem kell kiegészíteni!
|
Dekor
|
Nincs
|
Egyéb
|
Színre fújt díszlécek, visszapillantók, krómozott rács a beömlőben, műanyag kiegészítő a hátsó lökös alján.
|
Ülések
|
Vörös bőr, lufis, állítható, kényelmes
|
Kormány
|
Bőr, Peugeot, lufis, jó fogású
|
Kiegészítők
|
Navigációs rendszer (beépített), tolatóradar, klíma, Cd-s, mp3-as rádió!
|
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|